Je meest duurzame aankoop, vind je tweedehands en lokaal Duurzaam shoppen
Zet je spullen in de winkels een verdien er wat aan Verkopen?
kom bij eco-shop werkenkom bij eco-shop werken
  • Eco-Shop
    • Over Eco-Shop
    • Duurzaam en lokaal
    • Faq
  • Verkopen?
  • Eco-Shops
    • Eco-Shop Aalst
    • Eco-Shop Antwerpen
    • Eco-Shop Brugge
    • Eco-Shop Diksmuide
    • Eco-Shop Eeklo
    • Eco-Shop Gent
    • Eco-Shop Kortrijk
    • Eco-Shop Machelen
    • Eco-Shop Menen
    • Eco-Shop Roeselare
  • Vacatures
  • Mijn Eco-Shop
Facebook Instagram

Een vraag?

bekijk de meest gestelde vragen

ALGEMEEN

Hebben jullie een ophaal- en leveringsdienst?

Wij beschikken niet over een eigen ophaal- en leveringsdienst waardoor je indien mogelijk zelf instaat voor het transport. Beschik je niet over vervoersmiddelen? Contacteer de shopmanager voor advies.

Ik heb een opmerking of klacht. Waar kan ik terecht?

Voor alle opmerkingen en klachten kan je terecht bij onze klantendienst.
Tel.: 051/211531
Mail: info@ecoshop.be

Ik organiseer een event. Kan ik spullen lenen van Eco-Shop

Nee. Alle artikelen moeten de volledige consignatieperiode verkoopbaar blijven. Als ze zich niet in de winkel bevinden, is dat niet het geval. Bijgevolg kan je geen spullen lenen van Eco-Shop.
Wat je wel kan doen, is spullen aankopen en deze na afloop van het event weer doorverkopen via Eco-Shop.

Kan er een Eco-Shop komen in mijn buurt?

We zijn altijd geïnteresseerd in nieuwe locaties. Wil je zelf een Eco-Shop uitbaten, of heb je een interessant pand te huur staan? Mail je voorstel naar info@ecoshop.be. Let wel: een geschikt pand voor Eco-Shop heeft een minimale oppervlakte van 800 m².

Zijn er mogelijkheden om samen te werken?

We hebben altijd interessante in goede samenwerkingen. Stuur je voorstel naar info@ecoshop.be en we nemen contact met je op.

Kan ik zelf een Eco-Shop franchise starten?

 

Veel goesting om zelf een Eco-Shop te runnen? Stuur je voorstel naar info@ecoshop.be en we nemen contact met je op.

 

VERKOPEN

Moet ik een afspraak maken om binnen te brengen?

Spullen binnenbrengen kan tijdens de openingsuren zonder afspraak. Als je erg grote of veel objecten wil binnenbrengen (eet-, slaapkamers, vele kleine spullen), neem je best op voorhand contact op met de shopmanager om een tijdstip af te spreken. Zo ben je zeker dat je op dat moment vlot verder geholpen wordt en dat er plaats is in de winkel voor je spullen.

Is mijn lidkaart ook geldig in andere Eco-Shops?

Ja. Met je lidkaart kan je spullen binnenbrengen in al onze winkels. Let er dus op dat je in elke winkel met dezelfde lidkaart verkoopt. Zo ben je zeker dat alles op de juiste lijst terecht komt.

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Gegevens wijzigen (adres, mailadres, rekeningnummer …) kan enkel in de winkel zelf. Breng hiervoor je eco-kaart en je identiteitskaart mee.

De verkoopprijs in de winkel is hoger dan mijn gewenst bedrag.

De prijs die op de stickers staat vermeld, is je gewenste verkoopprijs + de commissie. Hoeveel commissie er op je item wordt gerekend, is afhankelijk van de verkoopprijs.

Hoeveel kan ik vragen voor een item?

Het belangrijkste is om realistisch te zijn in de prijsbepaling. Een te hoge prijs kan de potentiële klant afschrikken, terwijl jij te weinig verdient bij een te lage prijs. Wees er daarnaast van bewust dat er een commissie wordt bijgeteld bij de prijs die je wilt ontvangen.

De shopmanager is goed op de hoogte van de prijzen, volg daarom best zijn/haar adviezen op.

Wat met goederen die niet verkocht zijn na de contracttermijn

Het is mogelijk dat je goederen na de contracttermijn (particulier 4 maanden, btw-plichtige 5 maanden) nog steeds in de winkel staan. In dit geval worden ze naar het milieupark gebracht, of verkocht aan halve prijs op naam van de winkel. Hiermee gaan we overstock en verspilling tegen.

Haal je spullen dus op voor de vervaldatum van je contract om discussies te vermijden. Je ontvangt niets voor spullen die na de contracttermijn verkocht worden.

Ik vind mijn goederen niet meer terug in de winkel.

Als je jouw goederen niet terugvindt in de winkel dan zijn ze waarschijnlijk verkocht. Kijk dus in eerste instantie op je account op de website. Brengt dit geen duidelijkheid? Contacteer dan de shopmanager om dit te controleren.

Kan ik rechtstreeks aan Eco-Shop verkopen?

Wij kopen zelf geen goederen aan van binnenbrengers.Wie goederen binnenbrengt, blijft eigenaar ervan tot het moment van verkoop.

Wanneer kan ik spullen binnenbrengen?

Binnenbrengen kan tijdens de openingsuren van de winkels. De winkels zijn 6/7 of 7/7 open. Probeer wel voldoende tijd te voorzien om het binnenbrengen af te handelen en de spullen in de winkel te zetten. Om lange wachttijden aan de kassa te vermijden, breng je best binnen in de voormiddag of in het begin van de namiddag.

Waar kan ik de verkoop online volgen?

Op mijn.ecoshop.be kan je de status van je goederen opvolgen. Inloggen kan met je klantnummer (het nummer achteraan op je eco-kaart) en het mailadres dat je hebt doorgegeven.

Ben ik verzekerd voor diefstal?

Het is mogelijk dat een item dat je binnenbracht gestolen wordt. In dit geval ben je hiervoor verzekerd dankzij je contract.

Wanneer volgt de uitbetaling na verkoop?

De uitbetaling gebeurt automatisch via storting op je bankrekening. Deze storting gebeurt ten vroegste op het einde van de maand volgend op de maand van de verkoop.

Ik heb een vraag over mijn uitbetaling.

Voor alle opmerkingen of vragen rond uitbetalingen, kan je contact opnemen met de boekhouding op 051/21.15.31 of boekhouding@ecoshop.be.

Ga voor je contact neemt je bankrekeningafschriften grondig na en controleer de status van je goederen in de winkel of via mijn.ecoshop.be.

VERKOPEN ALS BEDRIJF OF ZELFSTANDIGE

Wie volgt de verkoop van mijn goederen op?

De opvolging en controle van je stock bij Eco-Shop valt onder je eigen verantwoordelijkheid. Let op dat er vaste prijsdalingen zijn in de derde, vierde en vijfde maand van de contracttermijn. Wil je niet aan een verminderde prijs verkopen? Hou je stock up-to-date om prijsdalingen te vermijden.

 

Kan ik overstock met Eco-Shop verkopen?

De winkels van Eco-Shop zijn een goede manier om je overstock te verkopen. Dit indien de stock in verkoopbare staat is, de items per stuk verkoopbaar zijn, de items bij voorkeur nog in de originele verpakking zijn verpakt en de verpakking geen schade vertoont.

Het is daarnaast mogelijk om je overstock in meerdere winkels te verkopen. Dit kan je met elke shopmanager afzonderlijk bespreken.

Kan ik een aankoopfactuur laten opmaken?

Voor aankoopfacturen kan je terecht bij boekhouding@ecoshop.be. Gelieve in de mail de naam van je onderneming of organisatie, het adres van de maatschappelijke zetel en het btw-nummer te vermelden. Gelieve daarnaast een scan van het kassaticket bij te voegen.

De verkoopprijs in de winkel is hoger dan mijn gewenst bedrag.

De prijs die op de stickers staat vermeld, is je gewenste verkoopprijs + de commissie. Hoeveel commissie er op je item wordt gerekend, is afhankelijk van de verkoopprijs.

Hoeveel kan ik vragen voor een item?

Het belangrijkste is om realistisch te zijn in de prijsbepaling. Een te hoge prijs kan de potentiële klant afschrikken, terwijl jij te weinig verdient bij een te lage prijs. Wees er daarnaast van bewust dat er een commissie wordt bijgeteld bij de prijs die je wilt ontvangen.

De shopmanager is goed op de hoogte van de prijzen, volg daarom best zijn/haar adviezen op.

Wat met goederen die niet verkocht zijn na de contracttermijn

Het is mogelijk dat je goederen na de contracttermijn (particulier 4 maanden, btw-plichtige 5 maanden) nog steeds in de winkel staan. In dit geval worden ze naar het milieupark gebracht, of verkocht aan halve prijs op naam van de winkel. Hiermee gaan we overstock en verspilling tegen.

Haal je spullen dus op voor de vervaldatum van je contract om discussies te vermijden. Je ontvangt niets voor spullen die na de contracttermijn verkocht worden.

Ik vind mijn goederen niet meer terug in de winkel.

Als je jouw goederen niet terugvindt in de winkel dan zijn ze waarschijnlijk verkocht. Kijk dus in eerste instantie op je account op de website. Brengt dit geen duidelijkheid? Contacteer dan de shopmanager om dit te controleren.

Kan ik rechtstreeks aan Eco-Shop verkopen?

Wij kopen zelf geen goederen aan van binnenbrengers.Wie goederen binnenbrengt, blijft eigenaar ervan tot het moment van verkoop.

Wanneer kan ik spullen binnenbrengen?

Binnenbrengen kan tijdens de openingsuren van de winkels. De winkels zijn 6/7 of 7/7 open. Probeer wel voldoende tijd te voorzien om het binnenbrengen af te handelen en de spullen in de winkel te zetten. Om lange wachttijden aan de kassa te vermijden, breng je best binnen in de voormiddag of in het begin van de namiddag.

Waar kan ik de verkoop online volgen?

Op mijn.ecoshop.be kan je de status van je goederen opvolgen. Inloggen kan met je klantnummer (het nummer achteraan op je eco-kaart) en het mailadres dat je hebt doorgegeven.

Ben ik verzekerd voor diefstal?

Het is mogelijk dat een item dat je binnenbracht gestolen wordt. In dit geval ben je hiervoor verzekerd dankzij je contract.

Wanneer volgt de uitbetaling na verkoop?

De uitbetaling gebeurt automatisch via storting op je bankrekening. Deze storting gebeurt ten vroegste op het einde van de maand volgend op de maand van de verkoop.

Ik heb een vraag over mijn uitbetaling.

Voor alle opmerkingen of vragen rond uitbetalingen, kan je contact opnemen met de boekhouding op 051/21.15.31 of boekhouding@ecoshop.be.

Ga voor je contact neemt je bankrekeningafschriften grondig na en controleer de status van je goederen in de winkel of via mijn.ecoshop.be.

KOPEN

Ik heb interesse in een object, maar de winkel is niet in mijn buurt. Kan het worden overgebracht naar een winkel dichterbij?

Wij beschikken niet over een interne transportdienst. Als je een object wilt laten leveren, kan je eventueel contact opnemen met een lokale transporteur. Of vraag de shopmanager om advies.

Worden spullen incl. btw verkocht?

Op de items die werden binnengebracht door particulieren is de btw niet van toepassing.
Op artikelen die door bedrijven of zelfstandigen werden binnen gebracht wel.

Als je een factuur aanvraagt van verschillende items, kan het dus zijn dat je er twee ontvangt: een met de artikelen die werden binnengebracht door particulieren en een voor de items binnengebracht door btw-plichtigen. Er gelden namelijk twee verschillende belastingregimes voor deze groepen.

Zit er garantie op een aankoop bij Eco-Shop?

Heb je een elektronisch apparaat gekocht dat defect blijkt te zijn? Meld je zsm bij de winkel van aankoop. Best test je kleine apparaten in de winkel voor je ze aankoopt. In het geval van de aankoop van grote huishoudapparaten, voer je de test best thuis uit. Blijken ze niet te werken, meldt dit dan zsm aan de shopmanager.

Om misbruik tegen te gaan, zit er geen garantie op niet-elektronische producten. Deze worden dus niet teruggenomen, omgeruild of terugbetaald. Let er dus op dat je zeker bent van wat je koopt voordat je naar de kassa gaat. Twijfel je achteraf toch over je aankoop, dan is het mogelijk om het item te verkopen met Eco-Shop.

Kan er onderhandeld worden over de prijs?

Nee. De items in de winkels zijn geen eigendom van Eco-Shop zelf. Wij bepalen de prijs samen met de verkopers/eigenaars en kunnen bijgevolg geen kortingen toestaan.

Kan ik een item reserveren?

In het algemeen is het niet mogelijk om een item te reserveren. Toch een item gezien dat je interesseert, waar je snel om kan komen? Neem contact op met de shopmanager om de mogelijkheden te bespreken.

Kan ik in schijven betalen?

Nee. Bij elke verkoopt, wordt de verkoper uitbetaald voor het volledige, afgesproken bedrag. Hierdoor is het niet mogelijk om in termijnen te betalen.

Hoe kan ik betalen in de winkel?

Wij aanvaarden cash, ecocheques, bancontact en courante kredietkaarten. Bij elektronische betalingen worden mogelijk extra kosten aangerekend.

Ik ben op zoek naar een specifiek item, hoe kan ik dit vinden?

Elke winkel heeft een facebookpagina waarop recent binnengebrachte items verschijnen. Volg dus de winkels op facebook om op de hoogte te zijn van het aanbod. Daarnaast kan je contact opnemen met de shopmanagers met de vraag of zij dit specifiek item in voorraad hebben.

Maatschappelijke zetel

Coenen bvba
Hendrik Consciencestraat 59
8800 Roeselare
BE0427438022
Bel ons op 051/21.15.31
Mail de klantendienst 

    • Eco-Shops

    • Werkwijze verkoop

    • Vacatures

    • Faq

    • Privacyreglement

    • Gebruiksvoorwaarden

Volg Eco-Shop op

Facebook Instagram

Schrijf je in voor de nieuwsbrief

Blijf op de hoogte van openingsdagen, bereikbaarheid, nieuwe assortimenten, unieke items ...

Wij maken gebruik van cookies. Door verder te surfen op onze website, gaat u akkoord met de manier waarop wij cookies gebruiken.
OKLees meer
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. These cookies ensure basic functionalities and security features of the website, anonymously.
CookieDuurBeschrijving
cookielawinfo-checkbox-analytics11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics".
cookielawinfo-checkbox-functional11 monthsThe cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional".
cookielawinfo-checkbox-necessary11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary".
cookielawinfo-checkbox-others11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other.
cookielawinfo-checkbox-performance11 monthsThis cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance".
viewed_cookie_policy11 monthsThe cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data.
Functional
Functional cookies help to perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collect feedbacks, and other third-party features.
Performance
Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.
Analytics
Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.
Advertisement
Advertisement cookies are used to provide visitors with relevant ads and marketing campaigns. These cookies track visitors across websites and collect information to provide customized ads.
Others
Other uncategorized cookies are those that are being analyzed and have not been classified into a category as yet.
OPSLAAN & ACCEPTEREN