Wij beschikken niet over een eigen ophaal- en leveringsdienst waardoor je indien mogelijk zelf instaat voor het transport. Beschik je niet over vervoersmiddelen? Contacteer de shopmanager voor advies.
Voor alle opmerkingen en klachten kan je terecht bij onze klantendienst.
Tel.: 051/211531
Mail: info@ecoshop.be
Nee. Alle artikelen moeten de volledige consignatieperiode verkoopbaar blijven. Als ze zich niet in de winkel bevinden, is dat niet het geval. Bijgevolg kan je geen spullen lenen van Eco-Shop.
Wat je wel kan doen, is spullen aankopen en deze na afloop van het event weer doorverkopen via Eco-Shop.
We zijn altijd geïnteresseerd in nieuwe locaties. Wil je zelf een Eco-Shop uitbaten, of heb je een interessant pand te huur staan? Mail je voorstel naar info@ecoshop.be. Let wel: een geschikt pand voor Eco-Shop heeft een minimale oppervlakte van 800 m².
We hebben altijd interessante in goede samenwerkingen. Stuur je voorstel naar info@ecoshop.be en we nemen contact met je op.
Veel goesting om zelf een Eco-Shop te runnen? Stuur je voorstel naar info@ecoshop.be en we nemen contact met je op.
Spullen binnenbrengen kan tijdens de openingsuren zonder afspraak. Als je erg grote of veel objecten wil binnenbrengen (eet-, slaapkamers, vele kleine spullen), neem je best op voorhand contact op met de shopmanager om een tijdstip af te spreken. Zo ben je zeker dat je op dat moment vlot verder geholpen wordt en dat er plaats is in de winkel voor je spullen.
Ja. Met je lidkaart kan je spullen binnenbrengen in al onze winkels. Let er dus op dat je in elke winkel met dezelfde lidkaart verkoopt. Zo ben je zeker dat alles op de juiste lijst terecht komt.
Gegevens wijzigen (adres, mailadres, rekeningnummer …) kan enkel in de winkel zelf. Breng hiervoor je eco-kaart en je identiteitskaart mee.
De prijs die op de stickers staat vermeld, is je gewenste verkoopprijs + de commissie. Hoeveel commissie er op je item wordt gerekend, is afhankelijk van de verkoopprijs.
Het belangrijkste is om realistisch te zijn in de prijsbepaling. Een te hoge prijs kan de potentiële klant afschrikken, terwijl jij te weinig verdient bij een te lage prijs. Wees er daarnaast van bewust dat er een commissie wordt bijgeteld bij de prijs die je wilt ontvangen.
De shopmanager is goed op de hoogte van de prijzen, volg daarom best zijn/haar adviezen op.
Het is mogelijk dat je goederen na de contracttermijn (particulier 4 maanden, btw-plichtige 5 maanden) nog steeds in de winkel staan. In dit geval worden ze naar het milieupark gebracht, of verkocht aan halve prijs op naam van de winkel. Hiermee gaan we overstock en verspilling tegen.
Haal je spullen dus op voor de vervaldatum van je contract om discussies te vermijden. Je ontvangt niets voor spullen die na de contracttermijn verkocht worden.
Als je jouw goederen niet terugvindt in de winkel dan zijn ze waarschijnlijk verkocht. Kijk dus in eerste instantie op je account op de website. Brengt dit geen duidelijkheid? Contacteer dan de shopmanager om dit te controleren.
Wij kopen zelf geen goederen aan van binnenbrengers.Wie goederen binnenbrengt, blijft eigenaar ervan tot het moment van verkoop.
Binnenbrengen kan tijdens de openingsuren van de winkels. De winkels zijn 6/7 of 7/7 open. Probeer wel voldoende tijd te voorzien om het binnenbrengen af te handelen en de spullen in de winkel te zetten. Om lange wachttijden aan de kassa te vermijden, breng je best binnen in de voormiddag of in het begin van de namiddag.
Op mijn.ecoshop.be kan je de status van je goederen opvolgen. Inloggen kan met je klantnummer (het nummer achteraan op je eco-kaart) en het mailadres dat je hebt doorgegeven.
Het is mogelijk dat een item dat je binnenbracht gestolen wordt. In dit geval ben je hiervoor verzekerd dankzij je contract.
De uitbetaling gebeurt automatisch via storting op je bankrekening. Deze storting gebeurt ten vroegste op het einde van de maand volgend op de maand van de verkoop.
Voor alle opmerkingen of vragen rond uitbetalingen, kan je contact opnemen met de boekhouding op 051/21.15.31 of boekhouding@ecoshop.be.
Ga voor je contact neemt je bankrekeningafschriften grondig na en controleer de status van je goederen in de winkel of via mijn.ecoshop.be.
De opvolging en controle van je stock bij Eco-Shop valt onder je eigen verantwoordelijkheid. Let op dat er vaste prijsdalingen zijn in de derde, vierde en vijfde maand van de contracttermijn. Wil je niet aan een verminderde prijs verkopen? Hou je stock up-to-date om prijsdalingen te vermijden.
De winkels van Eco-Shop zijn een goede manier om je overstock te verkopen. Dit indien de stock in verkoopbare staat is, de items per stuk verkoopbaar zijn, de items bij voorkeur nog in de originele verpakking zijn verpakt en de verpakking geen schade vertoont.
Het is daarnaast mogelijk om je overstock in meerdere winkels te verkopen. Dit kan je met elke shopmanager afzonderlijk bespreken.
Voor aankoopfacturen kan je terecht bij boekhouding@ecoshop.be. Gelieve in de mail de naam van je onderneming of organisatie, het adres van de maatschappelijke zetel en het btw-nummer te vermelden. Gelieve daarnaast een scan van het kassaticket bij te voegen.
De prijs die op de stickers staat vermeld, is je gewenste verkoopprijs + de commissie. Hoeveel commissie er op je item wordt gerekend, is afhankelijk van de verkoopprijs.
Het belangrijkste is om realistisch te zijn in de prijsbepaling. Een te hoge prijs kan de potentiële klant afschrikken, terwijl jij te weinig verdient bij een te lage prijs. Wees er daarnaast van bewust dat er een commissie wordt bijgeteld bij de prijs die je wilt ontvangen.
De shopmanager is goed op de hoogte van de prijzen, volg daarom best zijn/haar adviezen op.
Het is mogelijk dat je goederen na de contracttermijn (particulier 4 maanden, btw-plichtige 5 maanden) nog steeds in de winkel staan. In dit geval worden ze naar het milieupark gebracht, of verkocht aan halve prijs op naam van de winkel. Hiermee gaan we overstock en verspilling tegen.
Haal je spullen dus op voor de vervaldatum van je contract om discussies te vermijden. Je ontvangt niets voor spullen die na de contracttermijn verkocht worden.
Als je jouw goederen niet terugvindt in de winkel dan zijn ze waarschijnlijk verkocht. Kijk dus in eerste instantie op je account op de website. Brengt dit geen duidelijkheid? Contacteer dan de shopmanager om dit te controleren.
Wij kopen zelf geen goederen aan van binnenbrengers.Wie goederen binnenbrengt, blijft eigenaar ervan tot het moment van verkoop.
Binnenbrengen kan tijdens de openingsuren van de winkels. De winkels zijn 6/7 of 7/7 open. Probeer wel voldoende tijd te voorzien om het binnenbrengen af te handelen en de spullen in de winkel te zetten. Om lange wachttijden aan de kassa te vermijden, breng je best binnen in de voormiddag of in het begin van de namiddag.
Op mijn.ecoshop.be kan je de status van je goederen opvolgen. Inloggen kan met je klantnummer (het nummer achteraan op je eco-kaart) en het mailadres dat je hebt doorgegeven.
Het is mogelijk dat een item dat je binnenbracht gestolen wordt. In dit geval ben je hiervoor verzekerd dankzij je contract.
De uitbetaling gebeurt automatisch via storting op je bankrekening. Deze storting gebeurt ten vroegste op het einde van de maand volgend op de maand van de verkoop.
Voor alle opmerkingen of vragen rond uitbetalingen, kan je contact opnemen met de boekhouding op 051/21.15.31 of boekhouding@ecoshop.be.
Ga voor je contact neemt je bankrekeningafschriften grondig na en controleer de status van je goederen in de winkel of via mijn.ecoshop.be.
Wij beschikken niet over een interne transportdienst. Als je een object wilt laten leveren, kan je eventueel contact opnemen met een lokale transporteur. Of vraag de shopmanager om advies.
Op de items die werden binnengebracht door particulieren is de btw niet van toepassing.
Op artikelen die door bedrijven of zelfstandigen werden binnen gebracht wel.
Als je een factuur aanvraagt van verschillende items, kan het dus zijn dat je er twee ontvangt: een met de artikelen die werden binnengebracht door particulieren en een voor de items binnengebracht door btw-plichtigen. Er gelden namelijk twee verschillende belastingregimes voor deze groepen.
Heb je een elektronisch apparaat gekocht dat defect blijkt te zijn? Meld je zsm bij de winkel van aankoop. Best test je kleine apparaten in de winkel voor je ze aankoopt. In het geval van de aankoop van grote huishoudapparaten, voer je de test best thuis uit. Blijken ze niet te werken, meldt dit dan zsm aan de shopmanager.
Om misbruik tegen te gaan, zit er geen garantie op niet-elektronische producten. Deze worden dus niet teruggenomen, omgeruild of terugbetaald. Let er dus op dat je zeker bent van wat je koopt voordat je naar de kassa gaat. Twijfel je achteraf toch over je aankoop, dan is het mogelijk om het item te verkopen met Eco-Shop.
Nee. De items in de winkels zijn geen eigendom van Eco-Shop zelf. Wij bepalen de prijs samen met de verkopers/eigenaars en kunnen bijgevolg geen kortingen toestaan.
In het algemeen is het niet mogelijk om een item te reserveren. Toch een item gezien dat je interesseert, waar je snel om kan komen? Neem contact op met de shopmanager om de mogelijkheden te bespreken.
Nee. Bij elke verkoopt, wordt de verkoper uitbetaald voor het volledige, afgesproken bedrag. Hierdoor is het niet mogelijk om in termijnen te betalen.
Wij aanvaarden cash, ecocheques, bancontact en courante kredietkaarten. Bij elektronische betalingen worden mogelijk extra kosten aangerekend.
Elke winkel heeft een facebookpagina waarop recent binnengebrachte items verschijnen. Volg dus de winkels op facebook om op de hoogte te zijn van het aanbod. Daarnaast kan je contact opnemen met de shopmanagers met de vraag of zij dit specifiek item in voorraad hebben.
Cookie | Duur | Beschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |